Blog 2: Een hoofd vol gedachten.

Er is zoveel te vertellen over wat anderen meemaken en wat ik doe. Wat wij sámen doen. In “de Wensschuur”. Tijdens de sessies voor bewustworden via reading, meditatie, gesprekken, healing en opstellingen. Om maar eens iets te noemen. Aan de hand van wat ik mee mag beleven in de schuur, deel ik tweewekelijks graag de kleine wonderen via dit blog. De situaties die ik omschrijf zijn gebaseerd op de sessies die hebben plaatsgevonden.

BLOG 3


BLOG 2
Een hoofd vol gedachten
Ken je dat? Je hoofd is zo vol gedachten en zaken waar je aan moet denken, dat je alleen nog maar in staat bent alles even aan te tippen en niets echt bewust en goed kan doen. Het lijkt een soort stress-toestand van de hersenen. Je raakt zelfs vergeetachtig en hebt moeite je te concentreren. En hoewel je het voor je gevoel razend druk hebt, doe je niks. Heel vervelend, want juist nu wil je goed presteren en je hoofd leegmaken door de zaken weg te werken, af te handelen. Het geeft zo’n stress dat je misschien wel bezorgd om jezelf wordt.

Signalen
Bezorgd mag je zijn. Want beetje bij beetje heb jij je hoofd steeds voller gestopt. Signalen van “vol” heb je genegeerd en je bent maar doorgegaan. Alle signalen genegeerd, ook lichamelijke ongemakken en serieuze lichamelijke klachten. Natuurlijk zijn er situaties die je aan moet gaan, door moet maken. Maar de manier waarop, dat maakt wel degelijk uit. En ben je ook werkelijk voor alles verantwoordelijk, of denk je dat alleen? En waarom denk je dat? Zijn anderen niet in staat het net zo goed af te handelen als jij zou doen? Over dat onderwerp is ook een blog te schrijven! Het is te veel om daar nu op in te gaan. Dit blog gaat over dat volle hoofd dat je leeg wilt hebben:

Van vol naar leeg
Ten eerste mag je eerlijk zijn tegenover jezelf. Geen smoesjes, je gaat jezelf niets wijsmaken. Met een kookwekker op 5 of 10 minuten mag je in een stil hoekje de tijd voor jezelf nemen. De tijd voor dat volle hoofd. De tijd voor jezelf. Gun jezelf deze tijd. Belangrijk is om de zaken in je hoofd terug te brengen naar de basis. Zonder al die opgebouwde emoties en verwikkelingen. Waar gaat het écht over? Wat is de kern? Gooi alle ballast eraf. Dat ruimt al op!
De volgende vraag is wat jouw verantwoordelijkheid is en wat eigenlijk bij een ander ligt. Leg de zaak terug bij de eigenaar. Verder mag je je bedenken dat het vaak geen ramp is als het niet loopt zoals je dacht. Heb vertrouwen dat je een andere weg vindt dat naar hetzelfde punt leidt. En een praktische aanpak: neem een pauze van de social media. Of vindt een voor jou rustigere manier van ermee omgaan. Onbedoeld geeft je mobiel je de mogelijkheid om je enorm druk te voelen! Wat een ruimte zal het geven als je bijvoorbeeld met jezelf afspreekt op twee momenten van de dag een kwartiertje je berichten te checken en er eventueel op te reageren.

Comfortabel
Ga je niet te comfortabel voelen bij een vol hoofd, bij een te hoge vorm van stress. Die stress maakt geen deel van jouw Zijn uit. Het verrijkt je niet, het put je uit. Maak de keuze je stresslevel in de gaten te houden en ballast weg te werken als je het “gezonde” stressniveau hebt overschreden. Af en toe even zitten met de kookwekker, jezelf die tijd gunnen, dat doet wonderen. Een leeg hoofd maken. En lukt het niet meteen, maak je daar dan niet druk over. Er is altijd een volgende keer.

 

 

about author

Wendy

wendybruinsma@ziggo.nl

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Spam protection by WP Captcha-Free